Koude douche voor Tros Radar
Uitzending consumentenprogramma Radar over datingsites eenzijdig en onnodig negatief
Het consumentenprogramma Tros Radar hield een grote enquête over betaalde en gratis datingsites. Een goed initiatief waar wij lang op hebben gewacht. Over de uitvoering en presentatie van het onderzoek zijn wij minder te spreken.
De online datingwereld is erg schimmig. Slecht geïnformeerde daters komen van een koude kermis thuis als ze te hoge verwachtingen koesteren of op de verkeerde datingsite zitten. Veel sites schermen met belachelijke slagingspercentages en serieuze aantallen van gewillige leden alsof het gaat om het uikiezen en kopen van een leuk boek. Een onafhankelijk onderzoek was hard nodig. Bravo Radar!
Het radar programma thermografie versus mammografie was duidelijk eenzijdig gericht en uit op eenzijdige oordelen en veroordelingen. Antoinette Hertsenberg verdient hiervoor de koude douche. De wijze waarop het werd gepresenteerd en de nare sturingen en veroordelingen naar de thermografie waren schering en inslag. Een vertekend beeld werd er geschetst en de mensen van de kant van de thermografie werden daarbij zeer naar voorgesteld. Ze kregen de kans niet zich te verwoorden. Het was een grote solo show van Antoinette. Ooit gehoord van geweldloos communiceren en mensen hun eigen mening te laten vormen i.p.v. opgedrongen te krijgen? Tijd gebrek? Komt dan wel goed uit om iemand zijn mond te snoeren? Kom eens met een goed programma en goede onderbouwing van beide partijen en laat ons oordelen. Ik zit niet te wachten op jou oordeel noch veroordelingen. En dit gebeurd nogal vaak in dit programma. Tijd voor een andere interviewer.