Persbericht: ‘Meer kans op liefdespartner door kredietcrisis’

Gratis datingsites RelatieKlik.nl en Knuz.nl zien verdubbeling ledenstroom

AMSTERDAM/BEVERWIJK – De gevolgen van de huidige kredietcrisis zijn gelukkig voor veel mensen vooralsnog beperkt of zelfs niet merkbaar. Toch stelt menigeen zich wel degelijk in op wat mogelijk zal komen. Gratis datingsites RelatieKlik.nl en Knuz.nl zagen de laatste weken een toename van het aantal inschrijvingen. De oprichters vroegen zich af of de kredietcrisis hier iets mee van doen zou kunnen hebben.

Middels een poll op RelatieKlik werd gevraagd aan bezoekers of zij hun huidige uitgavenpatroon aanpassen aan de kredietcrisis en in hoeverre zij geneigd zijn minder te betalen voor een datingsite-lidmaatschap. Uit dit onderzoek bleek dat bijna de helft (49%) van de deelnemers aan de enquete zijn of haar uitgaven reeds aanpast, 17 % houdt er rekening mee dat ze dat in de toekomst gaan doen en de resterende 35 procent verandert voorlopig helemaal niets aan de huishoudelijke geldstroom. Op de vraag of leden minder geneigd zijn te betalen voor een datingsite zegt vier op de vijf daters ‘ja’.

“Vier op vijf singles minder geneigd te betalen voor datingsite door kredietcrisis”

Aanleiding voor dit onderzoek was de stijging van het aantal inschrijvingen op de websites Relatieklik en Knuz. De gratis datingsites zien de laatste tijd bijna een verdubbeling van het aantal inschrijvingen per dag. Mede-oprichter van RelatieKlik en psycholoog Marcelino Lopez: “Of dat komt omdat mensen niet alleen willen zijn met de kerst of daadwerkelijk hun portemonnee willen beschermen vanwege de dreiging van de kredietcrisis, kunnen we niet met zekerheid zeggen. Er is ook een ander interessant gegeven: uit onderzoek is al langer bekend dat mensen tijdens economische of politieke crises herwaardering krijgen voor de echt belangrijke zaken in het leven, zoals familie, vriendschap en partner. In tijden van recessie verlangen mensen meer naar gezelligheid en intimiteit. Ik weet niet of de kredietcrisis in zijn huidige vorm van invloed is, maar het zou me niets verbazen dat we juist daardoor een toename van leden zien. Hoe dan ook: tevreden met de toename zijn we in elk geval.”

eKudos Nu Jij

3 comments

  1. anton

    Wat een bullshit verhaal.
    Beetje een bericht sturen naar relatieklik als in de trent positief. Relatieklik en knuzzijn al van dezelfde eignaren. Vies spelletje

  2. Eric

    Ja, Anton, maar wie zei dat een persbericht vrij van reclame behoort te zijn? Als ik eigenaar van zowel Knuz als Relatieklik zou zijn, had ik misschien ook zo’n persbericht naar buiten gebracht. Het is immers de taak van de journalist om te selecteren welke berichten de krant halen. Helaas heeft de komst van de gratis kranten ons wel het nadeel gebracht dat vele persberichten klakkeloos worden overgeschreven…
    …ligt dat aan de uitgever van het persbericht, of aan de journalist?

    Natuurlijk is het twijfelachtig van Marcelino om zulke onderzoekjes te publiceren, maar hij moet ergens zijn reclame-inkomsten vandaan halen om die sites gratis en draaiende te houden, of dacht jij, Anton, dat meneer Lopez van de lucht kan leven?
    Laten we niet vergeten dat wij veel voordeel hebben van een netjes bijgewerkte datingsite waar we niks voor hoeven te betalen! 🙂

    Eric

    PS: Hebben jullie ook gezien dat ze bij het rondsturen van de Relatieklik-agenda de e-mail ondertekenden als Knuz-team? 😉

  3. Rogier

    Het zou ook zomaar kunnen dat marcelino’s onderzoek wél deugt.
    Vinden jullie het vreemd als Marcelino niet de onderzoeken publiceert die wel in het nadeel van relatieklik zouden zijn?

Post a comment