Poll: Valentijnsdag, commerciele onzin of leuk excuus?

Relatieklik.nl onderzocht betekenis Valentijn bij moderne single

Wij waren benieuwd naar de rol van Valentijnsdag in het leven van de moderne single. ‘Commerciële onzin’ of ‘nietszeggend’ zegt de ene helft, ‘een leuk excuus om je verliefdheid te uiten’ zegt de andere. Valentijn laat over het algemeen een vrouwenhart wel iets harder kloppen dan een mannenhart.

Met 14 februari in zicht vroeg we ons af of Valentijnsdag een rol speelt in het leven van de huidige single. Dat deden we middels een poll. ‘Commerciële onzin’ of ‘nietszeggend’ meent de helft van de mannen. Vrouwen hechten er over het algemeen iets meer waarde aan. Zes op de tien vrouwen zien Valentijnsdag als een goede gelegenheid om iets met verliefde gevoelens te doen. Een op de drie verliefde vrouwen gebruikt de dag zoals meneer Valentijn het deed: om hun hartendief anoniem te laten weten wat ze van hem vinden. Een op de vijf zou zichzelf op Valentijnsdag daarbij ook echt bekend maken aan de ander. Bij mannen is het precies andersom; een op de drie ziet ‘de dag van de anonieme liefde’ juist als een leuk excuus om zich bekend te maken en een op de vijf doet dat liever anoniem. Blijkbaar zijn de meeste mannen daarin iets makkelijker dan vrouwen. Een kleine minderheid (7%) vind dat Valentijnsdag extra de nadruk legt op het feit dat ze niet bij het onderwerp van hun verlangen kunnen zijn. Een dag om snel te vergeten dus.

eKudos Nu Jij

One comment

  1. frits

    ik vind t dikke onzin . je kan toch altijd laten weten dat je veel geeft om iemand .. en zeker omdat als je dan iets stuurt je niet meld van wie t afkomt .
    bedoel hoe krom … dus ik zeg commerciële onzin . maar voor een ieder zn eigen keuze natuurlijk

Post a comment

You may use the following HTML:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>